У Києві може з’явитися нова «гаряча точка»

У столиці чергова дискусія, що може перерости у суттєвий конфлікт. Столичний Поділ є заповідником старовинного Києва і – жахом автомобілістів. Приміром, як повідомляє «КП» В Украине», 7 вересня на Контрактовій площі Джип припарковано на трамвайних коліях. У результаті, трамваї 4 маршрутів не могли відправитися у рейси. Такі випадки вже стали системою.

Чому – пояснює у своїй петиції на сайті КМДА Олена Любченко: «Поділ, зокрема, вулиця Сагайдачного та Контрактова площа, є важливими транспортними артеріями, які зв’язують віддалені райони м. Києва. Крім того, на Подолі, в районі вул. Сагайдачного та Контрактової площі, зосереджено велику кількість бізнес-центрів, що, в свою чергу, тягне за собою наявність великого автомобільного потоку та необхідність у виділенні великої кількості паркомісць».

Начебто столична влада не оминає турбот киян та гостей міста. Зокрема, мер Віталій Кличко в ефірі телеканалу «Прямой» запевнив, що експеримент, «у рамках якого перекрили частину Подолу і зробили її пішохідною», не завершуватиметься без консультацій із водіями. «Так, не всі задоволені, — визнав він, — у людей, що звикли їздити через Контрактову площу та Сагайдачного, це викликає незадоволення».

Консультації справді потрібні. Як зазначає у своїй петиції Олена Любченко, «як свідчить результат експерименту по перекриттю частини Подолу, наразі затори вранці та ввечері збільшилися в рази. Після 18 години в будні дні виїхати з Подолу на власному автотранспорті практично неможливо. Крім того, закриття великої частини парковки на Контрактовій площі вимушує водіїв шукати місця для парковки на прилеглих вузьких вулицях, що, в свою чергу, також сприяє збільшенню заторів». Тож, паркувальник Джипа на трамвайних рейках – закономірність, а не безголовість.

Тому автор петиції пропонує компроміс: «Щодо пішоходів, пропоную зробити вул. Сагайдачного та Контрактову площу пішохідними у вихідні дні. Таким алгоритм перекриття вищезгаданої території забезпечить вільне пересування автомобілів в робочий час та вільний доступ пішоходів до вказаних вулиць у вихідні дні».

Помітно, що дискусія навколо петиції розділила небайдужих на «автомобілістів» і «пішоходів». Першим потрібні транспортні артерії. У разі перекриття Подолу корки на інших центральних магістралях стануть довшими. З іншого боку, велика кількість авто в історичній частині міста закономірно дратує тих, хто воліє помилуватися своєрідністю Подолу та й зберегти його. Є і третя сторона – жителі Подолу. Їм, звісно, приємніше пішохідний Поділ. До слова, серед «автомобілістів» є прибічники перекриття Подолу. «Я специально проехался там в не час пик — в 17.00 30 августа, по объездной альтернативной БЕЗ НИКАКИХ тянучек-тягучек, даже быстрее чем по Сагайдачного ИЛИ почти за то же время…. выехал на Контрактовую, запарковался возле Могилянки на 20 минут… НЕТУ там транспорта НЕТУ!!! Нужно обустраивать удобное пешеходное пространство!!!«- пише Yura Kyiv. «Там нормально ездить. Перекрыт один несчастный кусок. регулярно там катаюсь и ни разу в пробку не попала, спокойно можно все объехать, Чего такая паника? Зато возле лицея убрали парковку. Там в обеденное время был ад, теперь можно нормально проехать», — ділиться враженнями Нелли Продан.

Однак насправді проблема не у парковках, не у безголових паркувальниках та розлючених пішоходах, а в хаотичній забудові історичної частини міста. Відсутність бодай якогось перспективного планування при затвердженні того чи іншого проекту забудови, зокрема, у районі Подолу, призводить до неминучої невідповідності інфраструктури (особливо транспортної) зростаючому навантаженню. Класичним прикладом є так звані «спальні» масиви, де нові багатоповерхові забудови збільшуть кількість мешканців, а траснпортники не встигають прокласти нові маршрути. Деінде нові маршрутки з‘являються вчасно, але завузьі дороги не витримують такого потоку. От вам і корки, особливо на мостах, і обвалені шляхопроводи (Шулявка).

На Подолі з його вузькими крученими вуличками наслідки такої забудови катастрофічніші. Місцина гарна, престижна, близько до урядового кварталу, Дніпро поруч, історичний колорит. От і туляться на кожному клаптику вільної землі бізнес-центри, бутіки, просто магазини і житлові будинки. Людей більшає, а паркомісць для їхніх авто катма. Нові дороги не прокладеш: і рельєф складний, і вулички завузькі.

Щоб якось пом’якшити ситуацію, столична влада і задумала перекривати Поділ для автомобілів. Однак така позиція ухиляння від проблеми, радше, породить нову, — корки у столиці стануть жахливішими.

Напевне, Подолу було б корисніше стати історичним заповідником, з виправданим у такому разі пішохідним центром. Тоді б столитчна влада вимушена була задуматися і про нові транспортні шляхи, і про міст через Дніпро. Натомість на підході черговий конфлікт, у якому навряд чи виграє сам Поділ.

ЗамПоліт

Читайте также:

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *