Пікетні війни: кому загрожує БляхоМайдан

Під Верховною Радою цієї середи знову автомобільний параліч, — протестували так звані «євробляхери». Зовні ситуація прозора: уряд впорядковує стягнення мит – ті, хто адаптувався до чинного «ручного» режиму, звісно, проти. З ранку до ночі євробляхери радикалізувалися: ночуватимуть і свого вимагатимуть.

Проблемні корки

Активісти вимагали від уряду скасувати постанову якою Нацполіції надано доступ до даних бази митниці, що дозволить відстежувати перетини кордонів транспортними засобами і. звісно, виявляти тих, хто користується нерозмитненними авто. Верховну Раду автомобілісти закликали запровадити прозору і справедливу схему розмитнення. У неофіційних розмовах окремі особи не приховували, що погодяться і на «так, як є». Це краще, ніж законопроект, охрещений «батогом Южаніної», за прізвищем авторки та водночас очільниці профільного парламентського комітету.

Читайте также Зачем столько компромата

Увечері «АвтоЄвроСила» через соцмережі оголосила мобілізацію автовласників. Тож у четвер, 12 липня, мітинги під Верховною, Радою і Кабміном очікуються ще чисельнішими.

Політичне мито

Законопроект від Ніни Южаніної є драконівським для тих, хто постійно займається ввезенням авто або використовує їх для комерції. Южаніна пропонує стягувати мита з усіх ввезених авто за единою формулою, а за нерозмитнені – штрафувати. Ставки мит обчислюються у тисячах євро. Начебто нічого дивного. Але пані Южаніна першою запустила політичну версію: «Знаходяться політичні сили, які говорять їм: «почекайте, ми вам зробимо акцизи під нуль, скасуємо ще платежі». І це дивно, адже проект суто економічний.

Читайте также Гройсмана могут уличить в пророссийских настроениях

Набагато жорсткішу позицію відносно акції протесту висловив прем’єр Володимир  Гройсман. Він відкинув будь-які варіанти розгляду умов пікетувальників. Хоча завжди і всюди наголошував: «Я — за діалог».

Звісно, автомобілісти вдалися до політичних гасел – зажадали відставки самого Гройсмана, міністра внутрішніх справ Арсена Авакова та заступника голови ДФС Продана.

Показово, що пізніше 11 липня та ж Ніна Южаніна дала зрозуміти, — під час розгляду законопроекту, можливо, навіть у четвер, 12 липня, у парламенті вимоги «євробляхарів» буде бодай почуто. Отже, якщо парламент ухвалить закон про розмитнення, проти якого виступить Гройсман, то це не пропрезидентські зробили, а — «євробляхери». І якщо у законі небавом митницю перепідпорядкують, то винним буде, знову ж таки, Гройсман.

Параліч із ускладненнями

Жорстка позиція Володимира Гройсмана щодо євроблях не дивина, адже тижнем раніше він урочисто і гучно розпочав боротьбу з контрабандою. Показово, за більш ніж ажіотажного схвалення такого напрямку роботи Арсеном Аваковим. Чому? Вони обидва і не приховували мотивів – то є гроші.

Читайте також Гройсман натякнув на свою відставку

Заковика у тому, чому саме зараз. По-перше, Гройсман серйозно замахнувся на митницю, провівши у керівники ДФС Мирослава Продана. Про митницю згадують тоді, коли потрібно багато грошей і швидко. По-друге, схоже, Гройсман не зміг викликати у західних партнерів такого захоплення, як свого часу Яценюк. Йому просто ніде взяти грошей, як гарячково трусити митницю.

Кошти нині не стануть зайвими і для команди чинного президента. Але чомусь Банкова спокійно сприйняла вибрик Гройсмана.

Та, можливо, не зовсім спокійно. «Євробляхери» — це більш ніж 2 млн громадян. Акція триватиме і надалі. Її відчує багато хто, бо центр столиці паралізує, а це позначається й на околицях. Якщо ж додати ще й акцію під Київрадою проти підвищення тарифів на проїзд у муніципальному транспорті, де, мабуть, перекриють Хрещатик, то транспортний параліч буде не простим, а ускладненим.

Хто кому бляхер

Коли припустити, «євробляхерам» справді хтось допомагає згори, то момент для пікетів обрано максимально вдало: фінальні дні роботи поточної сесії парламенту, початок відпусток в уряді. Зауважу і дивне засідання парламентського комітету у середу, на якому не змогли дійти згоди по поправці в закон про ВАКСУ. Отже, якщо 12 липня під Верховною Радою так же гучно і димно, як 11 липня, бунтуватимуть «євробляхери», у парламенті навряд чи взагалі згадають про той ВАКСУ.

Та зверніть увагу – саме про ВАКСУ, про поправки, а не про євробляхи, говорив Гройсман на засіданні уряду. І якщо Верховна Рада 12 липня не зможе нічого вдіяти з поправкою, то винним буде – Гройсман. Бо хто ж і зачепив «євробляхерів»? Так гарячковий «хрестовий похід проти контрабанди» перетвориться на утиски злиденних українців, вимушених мудрагелити з євробляхами.

Читайте также От чего бегут министры

Синхронно і питання ЦВК. Якщо пікети під ВР будуть достатньо гучними, багаточисельними і тривалими, то інші пікети – з вимогами ухвалити нове виборче законодавство – або розчиняться у натовпі, або їх просто не почують.

Наслідків два: чергова сесія Верховної Ради завершиться гучим і неблагозвучним пшиком, а на уряд буде кинуто чергову незмивну пляму. І вже уряд та проурядовий «НФ», а не пропрезидентська БПП, буде винним у парламентській кризі. Окрім того, досліджуються слабкі місця Гройсмана і Ко. Помітно, наприклад, у якій ситуації нині Володимир Омелян: обіцяв українцям безпроблемні перельоти на моря та з морів — і от знову більше півтисяці співгромадян нидіють у курортних аеропортах.

 

ЗамПоліт

Фото АвтоЄвроСила

Читайте также: